Blogger Backgrounds

Friday, April 1, 2011

kisah April fool~

ahmad berumur 16tahun. Dia ada seorang adik lelaki yang chubby berumur 12tahun. Comell sgtt adik Ahmad.. Abu namenye. Oleh kerana mereka cume due beradik, itulah racun, itu lah penawar. Itu lah teman,itu lah lawan.

Pada suatu hari, mama diorang suruh Ahmad si abang ni pegi ke kedai..suruh beli belacan kot.. dah lupe lak.. tapi yg pastinya time tu tengahari. panas gila. Ahmad mstila malasss. Panas+malas=palas. huhu. die pon pas la 'baton' arahan ke kedai tu ke adik die si Abu. Tapi Abu tgh sedap tdo dlm bilik. die kejut2 si Abu. Abu pon menggeliat2 la. gosok2 mata, then tdo balik. hampehhh je...kate Ahmad dlm hati. Dah la gemok. malas lak tu. Abu wat xdengar dan wat2 tdo kembali dgn selesa nya. time tu jugak la kedengaran suara mama merekaaa..' AHMADDDDDDDDDDDDDD!!! cepat la pegi kedaiiiiiiiii!!!!!!" hah gituuu.. Ahmad pon cpt2 bergerak ke kedai dgn perasaan bengang nye sbb selalunye kalo die suruh2 adik die, adik die mst ikot. Cis. kali ni boleh pulak si Abu ni tdo. ee geramnyee!! ahmd membebel2. xpe2.. siap kau nnt gemok!..kata AHmad. ahmad pon g kedai. dah beli barang yg mama suruh. tp rasa geram masih menguasai diri.

tetiba die teringat! hari ni 1APRIL!! ape kate aku kenekan si Abu tu.. alang2 aku dah geram dgn die. bek aku kene kan diee!! HAHHAA..gelak jahat dah si Ahmad ni. die kol handphone si ABU (maklom la..zmn skrg..dak 8tahun pun dah pakai fon)..

Ahmad : ello mokkk.. tlg mokk.. moto rosak kat jalan niiii!! amek aku pakai beskal ko cepatt..
Abu : hah yeke bang? betol ke? yela2 aku dtg skrg nek beskal aku.
Ahmad : yela. ha cepat aku tggu kat tepi jalan ni.
**********************gagang diletakkan**************************
Ahmad tersenyum riangg..die pon start moto, bwk laju2 dan lalu jalan lg satu supaya die xjumpe Abu kat tgh jalan..

Now Ahmad dah smpai kat umah dan sedang berehat2. ahhahah pdn muke dak gemok. berpanas la kau. suke betol si ahmad ni dpt kene kan adik die di hari april fool yg bodoh ni.

tik tok tik tok..setengah jam..

tuut tuut..i mesej masuk kat fon AHMAd..

" bang mane kau? tlg bang, basikal aku rosak ni. aku tgh tolak. tapi penat betol. mane kau nye?"

ahahaha ahmad ketawa baca mesej si Abu..ko nak kene kan aku balik ye mok? hahaha xkan nye aku terpedaya dgn ko. hahhaa

tik tok tik tok..satu jam..
tik tok tik tok..satu jam setengah...

Ahmad dah mcm pelik. mane lak si gemok ni? lame nye die. patot kalo dah xjmpa aku kat jalan td, dah balik dah la skrg ni. mane lak die g ni? haishhhh..

tiba2.. assalamualaikum..ada org bagi salam kat luar pagar umah..

terduduk Ahmad dgr berita yg dismpai kan Tok imam tu.. adiknya abu dijumpai meninggal dunia di tepi jalan. skrg jenazah ada di hospital. Abu disyaki terlalu penat menolak basikal nya yg putus rantai.. abu sukar bernafas.. dan jatuh pengsan..lalu meninggal setelah dibawa ke klinik berdekatan oleh org yg lalu lalang. ya ALLAH!!!!!!..

menyesal nya AHMAD tidak terkira.. April FOOL nya telah meragut nyawa adik kesayangannya..adik tunggalnya.. kini die hidup terus dibelenggu rasa bersalah.. dan xmungkin dia akan menerima perkataan 'april fool' lagi...

al-fatihah untuk arwah ABU...

sincerely,
-mardiana-

No comments:

Post a Comment