Blogger Backgrounds

Friday, July 1, 2011

TRANSFORMER ??

30JUN2011..
aku pergi menonton wayang. bertajuk transformers.
pasal robot yg boleh bercakap dan ada perasaan.
sedih, takut, tamak, gila kuasa, hormat., dll perasaan yg manusia ada, robot2 tu pun ada.
Secara jujurnya, aku memang xlayan cerita cenggini. memang best. cuma sbb ade lawan2, xminat ah. huhu. al-kisah nye, time tgk wayang ni, aku sakit kepala yg amat sgt. sbb sebelum tu kena hujan. hahahaha. sudahnye aku tertidur due kali time tgk citer ni. dgn bunyi yg mcm nak pecah telinge, aku kagum dgn diri sendiri sbb boleh tidur. due kali. haha. pastu bangun2 aku tanye sot, 'sape yg jahat?' kekeke. adoi (gaye ah-chai).
tapi seperti biase, aku cuba ambil iktibar drpd setiap yg aku buat. dari cerita ni,

1. robot pon tau syg kan negara sendiri, dan usaha smpai mati nak selamatkan bangsa n negara dia. (merujuk kpd sentinel prime). tapi sayang, manusia sendiri? atau lebih tepat, rakyat malaysia sendiri? sebok nak himpun sane sini, nak pecahkan negara sendiri. hello, dah xde keje lain eh? hmm. susah kalau org xtau bersyukur dgn nikmat keamanan ni,.

2. jgn percaya sgt pd org lain. mksud aku jgn percaya 100%. si optimus prime punye la percaya pd sentinel. smpai sanggup 'ubat'kan sentinel. tgk2 sentinel ada agenda lain nak rosakkan bumi,kediaman manusia yg optimus sgt hormati.

3. nilai persahabatan..aku yg xpernah tgk transformer yg sebelum2 ni pun sedih mase si bumblebee nak kene bunuh. sedih woo. tp nsb baik die xmati. hehe klaka la. robot pon leh mati. bukan mati la mar, musnah. hehe =)

4. agak2, kalau org malaysia wat cite mcm ni, mst ade gak mulut2 jahat mengatakan xlogik. hmm..

No comments:

Post a Comment